wtorek, 31 stycznia 2017

Find what you love and let it kill YOU


cześć!

Trochę mnie tu nie było. Powód? Matura, wyjazdy, fundacyjne sprawy :) Ale teraz jestem i chciałabym poruszyć dość lekki temat, który jednakże dotyczy (a przynajmniej powinien) każdego z Nas. 
Dziś o PASJI. 

Czym tak naprawdę jest ta "pasja"? Słownikowo-  "czynność wykonywana dla relaksu w czasie wolnym od obowiązków. Może łączyć się ze zdobywaniem wiedzy w danej dziedzinie, doskonaleniem swoich umiejętności w pewnym określonym zakresie albo też nawet z zarobkiem. Głównym celem pozostaje jednak przyjemność płynąca z uprawiania hobby." 
Osobiście zgadzam się z tą definicją, ALE według mnie pasja  nie musi się ograniczać do czynności, a może objawiać się we wszystkim co Nas otacza. Chodzi mi o maleńkie rzeczy i chwile często dostrzegane tylko przez Nas samych...

Hobby to przecież nie tylko zajęcia. Dla kogoś czymś wspaniałym może być coś, co dla kogoś innego, jest nie do pomyślenia. Najważniejszy w tym przypadku jest szacunek i akceptacja zainteresowań drugiej osoby :) Nie wymagajmy od innych uśmiechania się do rzeczy, które "tworzymy", jeśli sami robimy krzywe miny na cudze.

Wracając do określenia tego, co tak naprawdę może stać się pasją... Chciałabym posłużyć się przykładami z mojego życia :)

Dla mnie pasją mogą być osobowości- ludzie, którzy mnie w pewien sposób inspirują, dają mi motywację, nowe spojrzenie na świat. Pasją może stać się utwór liryczny (to, że nie czytasz wierszy i nie jesteś "artystyczną duszą", nie oznacza, że nie natrafisz kiedyś na taki, który idealnie do Ciebie trafia). Pasją może być kolor, deszcz, nawet czyjś uśmiech. W istocie, wszystko to, co sprawia, że czujesz się lekko "uniesiony" ponad codziennością, może stać się czymś co uwielbisz. 

Jeśli nie masz jeszcze hobby, czegoś co Cię kompletnie pochłonie... Spróbuj posłuchać samego siebie :) Znajdź 2 słowa, które Ciebie określają i... spróbuj odnaleźć ich odzwierciedlenie w świecie. 
Np ---> JA= SZALEŃSTWO + HARMONIA. Brzmi dziwnie, wiem. Jednak tylko z pozoru. Znalazłam relaks w barwach, które mogę kontrolować :) Dlatego w wolnych chwilach maluję, rysuję... 
Dosyć tego objaśniania. Na przykładach przekonajcie się sami o co mi chodzi :)
-J.


Księżna Monako- Grace Kelly
Russel Crowe jako John Nash

wyraz twarzy Judith Gustava Klimta


 
to zdjęcie Lykke Li- mojej ukochanej wokalistki
Oczy Pabla Picasso
Szaleństwo mojej podopiecznej, która kopie swojego raka po tyłku


Moje miejsce relaksu

Jeden z moich ulubionych utworów

Zbiór tomików Wisławy Szymborskiej

Mała kolekcja książek o sztuce i architekturze

Jeden z najpiękniejszych klasyków literatury światowej

Moja MAMA, czyli najwspanialsza kobieta świata


Zbiór książek, które wiele mnie nauczyły 


Podobny obraz
Marcin Dorociński

Znalezione obrazy dla zapytania agata kulesza
Agata Kulesza

Znalezione obrazy dla zapytania sztuka kochania boczarska
Magdalena Boczarska jako Michalina Wisłocka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz